Montaż i demontaż opony
Autorem artykułu jest Roman Ogrodniczek
Nigdy nie napełniaj od nowa ani nie dopełniaj opony bez powietrza ani lekko wypełnionej powietrzem, nie sprawdzając wcześniej czy opona, dętka ani felga nie są uszkodzone. Zmiana opon może być niebezpieczna i dlatego powinna być przeprowadzana przez przeszkolony personel z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi i procedur
Spuszczanie powietrza i demontaż
Przed zdjęciem koła z pojazdu zawsze sprawdż, czy opon jest prawidłowo założona na felgę.
Przed zdjęciem koła z pojazdu lub jego demontażem zawsze spuść całkowicie powietrze z opony, wyjmując wkładkę sprężynową.
Przed naprawą zawsze wyjmij z opony wkładkę sprężynową i wentylnicę zaworu oraz całkowicie spuść z niej powietrze.
Nigdy nie opieraj się, nie stawiaj ani nie sięgaj ponad kołem podczas spuszczania powietrza z opony.
Nigdy nie próbuj zsunąć stopki opony, w której znajduje się powietrze.
Nigdy nie uderzaj opony ani felgi młotkiem.
Zawsze postępuj według procedur montażu i demontażu zalecanych przez stowarzyszenie RMA (Rubber Manufacturers Association) lub podanychw podręczniku ETRTO Road Safety Data Book.
Montaż i napełnianie powietrzem
Zawsze sprawdzaj, czy we wnętrzu opony nie widać wystających kordów, nacięć, przedmiotów obcych ani innych uszkodzeń osnowy.
Zawsze sprawdzaj, czy we wnętrzu opony nie znajduje się brud, płyn lub obce materiały i usuń je przed włożeniem dętki.
Nigdy nie zakładaj pogiętej lub pofałdowanej dętki
Do nowych opon zawsze zakładaj nowe dętki i ochraniacze.
Nigdy nie zakładaj dętki, która jest większa lub mniejsza niż określona przez producenta dla danej opony.
Przed założeniem zawsze sprawdż, czy dętka jest czysta.
Używaj wyłącznie smarów zatwierdzonych do montażu opon. Nigdy nie używaj środków zapobiegających zamarzaniu, silikonu ani smarów na bazie ropy.
Nigdy nie uderzaj opony ani felgi młotkiem.
Przed napompowaniem opony sprawdż, czy felga jest prawidłowo założona
Nigdy nie przekraczaj ciśnienia 3 psi (0,2 bara ) podczas pompowania bez umieszczenia koła w klatce zabezpieczającej lub innym odpowiadającym urządzeniu ograniczającym.
Zawsze używaj klatki zabezpieczającej lub innego odpowiadającego urządzenia ograniczającego podczas pompowania opony w celu osadzenia stopki i/lub pompowania opony do poziomu ciśnienia roboczego.
Zawsze używaj przedłużenia węża z manometrem i mocowaniem zatrzaskowym, aby podczas napełniania powietrzem operator mógł znajdować się z boku.
Nigdy nie próbuj założyć pierścieni, jeśli opona jest całkowicie lub częściowo wypełniona powietrzem.
Nigdy nie napełniaj od nowa ani nie dopełniaj opony bez powietrza ani lekko wypełnionej powietrzem, nie sprawdzając wcześniej czy opona, dętka ani felga nie są uszkodzone.
Dokładnie sprawdż, czy wkładka sprężynowa zaworu właściwie zatrzymuje powietrze. Wymień uszkodzone lub nieszczelne wkładki sprężynowe.
Zawsze napełniaj opony do poziomu ciśnienia pracy na zimno zalecanego przez producenta.
W przypadku zakładania opon dętkowych zawsze używaj właściwych dętek i ochraniaczy. ---
www.sisou.com.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz