wtorek, 8 września 2015

Zakup nowego samochodu

Zakup nowego samochodu


Autor: Tadeusz Kuna


Na co zwrócić uwagę przy kupnie nowego samochodu. Jak sprawdzić samochód przed kupnem, aby nie być zawiedzionym po np. dwóch miesiącach czekania, że nie spełnia on naszych oczekiwań.


Od 1994 roku jeździłem różnymi samochodami. Wszystkie były nowe i zostały zakupione u dealera w polskim salonie. Kiedyś kupowałem samochody najtańsze i najsłabiej wyposażone, bo tylko na takie było mnie stać. Oczywiście nie za gotówkę, tylko częściowo na kredyt. Jeździłem 3-4 lata, spłacałem kredyt. Następnie sprzedawałem samochód, a pieniądze wpłacałem na nowy samochód. I tak po kilkunastu latach przesiadłem się ze Skody Formana poprzez Ople Astra I, II i III do Renault Laguny 1,9 diesel 130 KM. Oczywiście ktoś powie strata pieniędzy, ale przez te lata żaden samochód nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa. Nigdy nie miałem sytuacji, czy to był upał, czy mróz, że samochód nie odpalił. Wsiadałem, odpalałem i jechałem. Dzisiaj nie kupię nowego samochodu zanim nie odbędę nim jazdy próbnej. I to nie jedną marką, ale kilkoma i z różnymi wersjami silników. Wtedy dopiero mogę powiedzieć, że samochód spełnia moje oczekiwania. Wiem jak się prowadzi oraz jak zachowuje na drodze i czy samochód ma "duszę". Zwracam też uwagę na wyposażenie. Jedne jest przydatne, a inne to tylko "bajer" za który musimy dopłacić, a bez którego w zupełności możemy się obejść. Jako przykład mogę podać automatyczne wycieraczki, które bardziej przeszkadzają niż pomagają, bo nigdy nie włączają się tak jak chcemy. Odrębną sprawa jest targowanie się z dealerem o cenę. Warto to robić, bo oprócz rabatów kwotowych można jeszcze gratisowo otrzymać dodatkowe wyposażenie lub przedłużoną gwarancję. Ale są też marki (np.Toyota czy Seat) które bardzo niechętnie coś opuszczą lub dodadzą, co najwyżej dywaniki gumowe. Dlatego testuje też podczas jazdy samochody tych marek, ale ich nie kupuję.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz