wtorek, 25 stycznia 2011

Opel Insignia OPC – najmocniejsza seryjna wersja w historii

Opel Insignia OPC – najmocniejsza seryjna wersja w historii

Autorem artykułu jest Marcin Wójcik



Niemiecki OPEL wyprodukował zdaje się najmocniejszy w swej historii model samochodu. Jest nim Insignia OPC. Jego parametry techniczne są zdumiewające. Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Do tego dochodzi podwozie z napędem 4x4.
Niemiecki OPEL wyprodukował zdaje się najmocniejszy w swej historii model samochodu. Jest nim Insignia OPC. Jego parametry techniczne są zdumiewające. Pod maską silnik 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Do tego dochodzi podwozie z napędem 4x4.

Jednostka napędowa może się również poszczycić imponującą wartością 435 Nm momentu obrotowego, które czynią ją najmocniejszym samochodem seryjnym. Auto osiąga prędkość maksymalną sięgającą do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w zaledwie sześć sekund. Wariant OPC zdobył nawet tytułu „Car of the Year 2009".

Sama linia modeli OPC istnieje już dziesięć lat. Jednak teraz wprowadzono Insignię z wyposażeniem, bogatym w nowoczesne technologie. Sam samochód posiada bardzo dynamiczny i sportowy wygląd, który został dopieszczony detalami, takimi jak: wloty powietrza, spojlery, rury wydechowe oraz satynowe chromy.

Wnętrze autka również wygląda imponująco i góruje tam sportowa stylistyka z unikalnymi, przednimi fotelami i spłaszczonym kołem kierownicy. To wszystko nadaje sportowego duch
Insignia OPC jest wyposażona w 18-calowe przednie hamulce Brembo z dużymi, 355 x 32 mm, perforowanymi tarczami, czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o podwyższonej wytrzymałości i wysokojakościowymi okładzinami hamulcowymi. Samochód posiada także, duże 19-calowe felgi.

Opel Insignia OPC jest dostępny wraz z elektronicznym systemem FlexRide, który dostosowuje tłumienie drgań. Poza tym system ten posiada także wiele funkcjonalności, które ułatwiają komfort jazdy. Sama wersja modelu jest dostępna aż w dwóch różnych opcjach: w trybie standardowym, trybie sport, w którym usztywnia się zawieszenie i zmniejsza przechylenie pojazdu na zakrętach dla uzyskania lepszej zwrotności. Do samej jazdy dostosowane zostały także pedał gazu i ustawienia podwozia. Jest to tylko jeden z nielicznych przykładów wykorzystania technologii w tym modelu samochodu.

Auto pomyślnie przeszło testy na torze wyścigowym w Nurnburgu i na jesieni powinno być dostępne w polskich salonach sprzedaży. Już teraz auto cieszy się duzym zainteresowaniem potencjalnych klientów, którzy już teraz przymierzają się do zakupu tego nietypowego modelu Opla.
---

Marcin Wójcik

Auto-sprinter.pl - samochody używane, giełda samochodowa, auta sprowadzane


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

2 komentarze: