niedziela, 23 listopada 2014

Reklama firm motoryzacyjnych - specyficzne rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama firm motoryzacyjnych - specyficzne rodzaje reklamy zewnętrznej


Autor: Tomasz Szopiński


Artykuł przedstawia niekonwencjonalne metody reklamy samochodów oraz akcesoriów motoryzacyjnych.


Dobrze dobrany nośnik reklamy obrazuje istotę produktu. W myśl zasady, że jeden obraz jest warty więcej niż tysiąc słów. Byłem świadkiem interesującej reklamy zewnętrznej wykonanej zgodnie z pierwszą podstawową zasadą tworzenia reklam (AIDA). Osoba przygotowująca reklamę w doskonale wykorzystała sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Przejeżdżając kilkoma trasami wjazdowymi do Lublina w krótkim czasie byłem świadkiem nietypowego nośnika reklamowego. W niedużym odstępie czasu widziałem ustawione w kilku miejscach czerwone samochody reklamujące akcesoria do przewożenia rowerów oraz nart. Jeden z samochodów miał na tylnej klapie zamocowany bagażnik do przewożenia rowerów. Natomiast inny z samochodów umieszczony w innej części miasta posiadał zamocowany box do przewożenia nart i innych akcesorii narciarskich.

Interesujący pomysł wykorzystania nietypowego nośnika reklamy towarzyszył wprowadzeniu nowego modelu samochodu MINI. Przygotowujący reklamę w maksymalny sposób zagęścili w sposób niewerbalny informacje dotyczące istoty reklamowanego produktu. Podczas prezentacji samochodu na targach we Frankfurcie na otwartym powietrzu ustawiono olbrzymią klatkę w której znajdował się reklamowany samochód. Powyżej umieszczono napis: „Proszę nie karmić ani nie dotykać”. Firma zwracając uwagę odwiedzających w czytelny sposób podkreśliła jego walory użytkowe. Zaakcentowany został jego ekstrawagancki i drapieżny charakter. Jaskrawe kolory oraz mieszanki kolorów w zaprezentowanych modelach na przykład biały z czarnym lub biały z czerwonym wyróżniały podkreślały ich sportowy charakter.


Tomasz Szopiński
www.immoclick.pl

Jak kupić używany samochód - darmowe wskazówki www.bonno.pl/car Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze:

  1. Reklamy zewnętrzne to super pomysł na reklamę. Odpowiedni przekaz czy ciekawa grafika potrafią dotrzeć do szerokiego grona odbiorców co pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się bardzo Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń