Prawdą jest, że absolutnie każdy pojazd, który zostaje dopuszczony do ruchu drogowego, musi posiadać sprawne i widoczne oświetlenie zewnętrzne. Tyczy się to również samochodów, które posiadają przyczepki. Pojazd tego typu musi być szczególnie dobrze oświetlony, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie oraz innym uczestnikom ruchu. Gniazdo przyczepy to element wyposażenia, który pozwala na zaopatrzenie przyczepki w prąd elektryczny, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania oświetlenia. Obecnie, każda osoba kompletująca wyposażenie do swojej przyczepki, ma dosyć duży wybór. Na rynku dostępne są zarówno wtyczki z tworzywa sztucznego, jak i te metalowe. Gniazdo przyczepy z tworzywa sztucznego, charakteryzuje się dużą wytrzymałością na niekorzystne warunki pogodowe (np. mróz, upał, deszcz, śnieg) oraz promieniowanie UV. Wtyczka zbudowana w całości z metalu (np. z aluminium) jest bardziej wytrzymała na zniszczenia mechaniczne oraz zachowuje wysoki poziom estetyki. Czym więc różni się gniazdo przyczepy 7 pin od 13 pin?
Główne różnice pomiędzy poszczególnymi gniazdami
Wtyczka przyczepy 7 pin to model o zdecydowanie prostszej konstrukcji. Sprawdzi się idealnie w przyczepkach o łącznej masie nieprzekraczającej 750 kg. Gniazdo tego typu będzie idealne również w przypadku montowania na kuli haka, bagażnika rowerowego. Wtyczka przyczepy 7 pin składa się z 7 przewodów i obsługuje jednie podstawowe (chciaż w wielu przypadkach wystarczające) światła przeczepki (stop, kierunkowskazy i światła pozycyjne). Z kolei gniazdo przyczepy 13 pin, w praktyce posiada większą i bardziej rozbudowaną funkcjonalność. W związku z tym, gniazdo tego typu będzie odpowiednie dla tzw. przyczep ciężkich, czyli takich o łącznej masię przekraczającej 750 kg. Dodatkowym atutem jest również to, że wtyczka 13 pin pozwala na zainstalowanie oświetlenia składającego się z większej ilości punktów świetlych, w tym stopu, kierunkowskazów, świateł pozycyjnych i cofania.
Pomocne informacje
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńSuper ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńChętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.
OdpowiedzUsuń