Jak dbać o instalację LPG?
Autor: OKGAZ
Podstawą długiego użytkowania instalacji LPG jest jej jakość oraz  odpowiedni montaż. Nie znaczy to jednak, że nie musimy dbać o naszą  instalację podczas eksploatacji pojazdu. 
Podstawą długiego użytkowania instalacji LPG jest jej jakość oraz  odpowiedni montaż. Nie znaczy to jednak, że nie musimy dbać o naszą  instalację podczas eksploatacji pojazdu.
 
Warto zastanowić się nad tym co robić, by nasza instalacja była  długo sprawna i nie potrzebowała napraw. Wiele z kosztownych napraw  instalacji wynika wyłącznie z niefrasobliwości użytkowników. Naszą  pierwszą decyzją przy montażu instalacji LPG jest wybór urządzenia. Nie  warto na tym etapie oszczędzać ponieważ wybór słabej jakości osprzętu  instalacji w przyszłości będzie oznaczać dodatkowe wydatki , kilka   złotych do każdego tysiąca kilometrów. Dlatego warto wybrać sprawdzony  warsztat i zdać się na opinię specjalistów. 
 
Tankowanie na  niesprawdzonych stacjach przyspiesza zużycie materiałów eksploatacyjnych  instalacji i  samochodu.   Zubożona mieszanka paliwowa oznacza wyższą  temperaturę spalania, a co za tym idzie znaczne straty w eksploatacji.  Szczególnie uważać powinni kierowcy, którzy mają instalację bez czujnika  temperatury, czyli takie, w którym kierowca może samodzielnie dokonać  przejścia na zasilanie gazowe , pomimo nie osiągnięcia przez układ  właściwej temperatury. Mniej wprawieni kierowcy mogą nieprawidłową  obsługą doprowadzić do uszkodzenia membrany reduktora. 
W większości  instalacji LPG (z wyjątkiem wtrysku ciekłego gazu) mamy reduktor - tam paliwo gazowe zmienia stan skupienia z  ciekłego na gazowy.
 To właśnie od jego stanu technicznego  zależy czy nasz samochód dostaje odpowiednią ilość paliwa. Jeśli  parownik jest niesprawny, cierpi na tym przede wszystkim silnik –  dlatego koniecznie trzeba przeprowadzać regularne przeglądy, bo tylko  tak możemy się dowiedzieć czy reduktor pracuje poprawnie. Nawet jeśli  mamy z reduktorem jakiś problem, jego naprawa nie jest droga, jeśli  zaniedbamy stan instalacji, może się okazać, że konieczny jest remont  głowicy silnika – a tu wydatek może sięgać kilku tysięcy złotych.  
Kolejnym  błędem przy eksploatacji samochodu z instalację LPG jest oszczędzanie  na naprawach. Mimo iż regeneracja reduktora może wydawać się banalnie  prosta, lepiej jest przeprowadzić ją w warsztacie niż na własną rękę,  jeśli nie mamy pewności co do własnych umiejętności. Niewłaściwe  naciągnięcie membrany, może skutkować koniecznością kolejnej naprawy.  Dla niewprawionych mechaników-amatorów operacja może zająć kilka godzin i  nie skończyć się sukcesem, dla serwisu to kilka minut i gwarancja  naprawy. 
Jeżeli jednak decydujemy się na samodzielną naprawę  warto zaopatrzyć się w oryginalny zestaw naprawczy do konkretnego modelu  reduktora. Mimo iż na pierwszy rzut oka może się wydawać, że różnice w  częściach są minimalne, cała instalacja jest skonstruowana tak, że  poprawne działanie zapewniają jej wyłącznie odpowiednie części. 
Najbezpieczniej  dla silnika i najoszczędniej dla naszej kieszeni jest dokonywać  regularnych przeglądów, które zapewnią długą żywotność naszej  instalacji.  
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz